مهندس طاهره رستگار ، مربی

ایمیل:rastgar [AT] iust.ac.ir 
تلفن دفتر:  (۹۸۲۱+) تلفن دانشکده:  ۷۷۲۴۰۴۹۶ (۹۸۲۱+)
دورنگار: ۷۷۲۴۰۴۹۵ (۹۸۲۱+)
کدپستی: ۱۳۱۱۴-۱۶۸۴۶
تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران
آزمایشگاه مجازی
آزمایشگاه پژوهشی
Scopus
Scholar
LinkedIn

سوابق تحصیلی

دکتری:
کارشناسی ارشد: فوق لیسانس مهندسی مکاتیک و مهندسی شیمی … ، دانشگاه شیراز -سال اخذ۱۳۵۸   |   فوق لیسا نس پیوسته مهندسی شیمی و .. ، سال اخذ۱۳۵۲ دانشگاه شیراز
کارشناسی: دانشکده

جوایز و افتخارات

دریافت جایزه “مری مک کاردی”از شورای بین اللملل علوم ابتدایی وابسته به شورای معلمان علوم تجربی آمریکا-۱۳۸۴
دریافت عنوان “قلم ماندگار”از وزارت آموزش و پرورش -۱۳۸۲
دریافت جایزه و تقدیر به عنوان مترجم و مولف برگزیده در ۴ دوره جشواره رشد رشد آموزشی وزارت آموزش و پرورش به ترتیب زیر:

الف:نکات اساسی در آموزش علوم ابتدایی(۱۳۷۹)

ب:آموزش و ارزشیابی مهارت های یاد گیری(۱۳۸۰)

ج-پروژه های لذت بخش شیمی(۱۳۸۱)

د:تقدیر به دلیل فعالیتهای تالیفی متعدد در زمینه سنجش و ارزشیابی(۱۳۸۳)

– کاندید ایرانی جایزه کالینگار از طرف دفتر یونسکو در ایران

تجربیات

سابقه مشارکت در کنفرانس و کارگاه آموزشی

– “همایش سالانه انجمن ترویح علم ایران” ، محل برگزاری ،پارک فناوری دانشگاه تهران سال۱۳۸۵-

–   “همایش سالانه انجمن ترویح علم ایران ” ، محل برگزاری ،پارک فناوری دانشگاه تهران سال۱۳۸۶

– بیش از۵۰ کارگاه آموزش معلمان –دبیران و مدرسان علوم تحربی در تهران و سایر استان های ایران از سال ۱۳۷۲ تاکنون

– مشارکت در کنفرانس آموزش پژوهش محور علوم تجربی در کشور شیلی

سوابق پژوهشی

  1. انرژی های نو –بیو گاز سال۱۳۵۶- ۱۳۷۶
  2. پژوهش در فرایند آموزش و ارزشیابی علوم تجربی از سال ۱۳۷۴ تاکنون
  3. بازیافت زباله و تبدیل آن به انرژی

سوابق اجرایی

۱ -عضو گروه برنامه ریزان و اجرا کنندگان پروژه ملی آموزش علوم در دوره ابتدایی و راهنمایی

۲- مسئول اجرای حداقل ۶۰ کارگاه آموزشی برای معلمان علوم تجربی از سال ۱۳۷۲

۳-سرپرست مرکز تربیت معلم دختران شیراز۱۳۵۹-۱۳۵۸

۴-مشاور آموزشی وزارت آموزش و پرورش معلمان افغانستان

شرکت در اجلاس ها یا همایشهای بین المللی

 –  “آموزش علوم و دنیای در حال تغییر”۱۰-۸ مرداد ماه۱۳۷۱ کشور سریلانکا

–   هفتمین سمپوزیم آسیایی”شورای بین للملل آموزش علوم” کشور چین شهر شانگهای ۱۳-۸ فروردین ۱۳۷۰

–   سمینار” روش های نو در آموزش معلمان” دانشگاه آقاخان –کراچی پاکستان۱۷-۱۰ فروردین ۱۳۷۵

–   سمینار بین اللمللی معلمان علوم تجربی –انگلستان دانشکاه لیدز

نمونه دوره های آموزشی کوتاه مدت

  1. روشهای تولید کتابهای آموزش علوم تجربی(ژاپن-۱۳۶۹)
  2. آموزش مهارت های یادگیری (ایران-یونسکو)۱۳۷۴
  3. کارگاه منطقه ای آموزش علوم ابتدایی-دفتر منطقه ای یونسکو-تهران ۱۳۷۳
  4. کارگاه منطقه ای آموزش مهارتها در فرایند آموزش علوم ابتدایی-دفتر منطقه ای یونسکو-تهران ۱۳۷۵
  5. کارگاه”آموزش شیوه های سنجش علوم تجربی “پنانگ-مالزی ۱۳۷۷
  6. انرژی های نو-بیو گاز(چین.۱۳۷۶)

سوابق شغلی

    1. سرپرست مرکز تربیت معلم شیراز.۱۳۵۹-۱۳۵۸
    2. دبیر ریاضی آموزش پرورش۱۳۵۹-۱۳۶۸
    3. -مدرس ریاضی در مراکز آموزش عالی آموزش پرورش۱۳۶۸-۱۳۷۲۳-
    4. عضو گروه مولفان کتابهای علوم تحربی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی کتابهای درسی از ۱۳۶۸- تاکنون
    5. عضو هیات علمی، دانشکد ه مهندسی شیمی ، دانشگاه علم و صنعت ایران ، از ..۱۳۷۲. تا کنون

دروس ارائه شده

مقطع درس طرح درس
-ریاضی عمومی ۱و۲ مرکز آموزش عالی سمیه(دانشکده شریعتی)
–موازنه جرم و انرژی، دانشکده.مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت
آزمایشگاه انتقال حرارت، دانشکده.مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت
–آزمایشگاه کنترل ، دانشکده.مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت
اصول محاسبات مهندسی شیمی دانشکده شیمی دانشگاه خواجه نصیر
اصول محاسبات مهندسی شیمی دانشکده نساجی دانشگاه امیر کبیر

انتشارات

  ۱ – مقالات متعدد در زمینه آموزش و ارزشیابی درس علوم تجربی در مجلات رشد آموزشی.

۲- “وضعیت کتابهای آموزش علوم تجربی در ایران –مجلمرکز فرهنگی آسیای یونسکو)۱۳۶۹

۳- گزارش “دوره بیست و سوم آموزش شیوه های تولید کتاب علوم تجربی”۱۳۷۰

۴- نقش آزمایشگاه ها در آموزش مهندسان شیمی.مجله مهندسی شیمی ۱۳۸۱

۵- تجارب ایران در زمینه اصلاح برنامه و شیوه های آموزش علوم تجربی .انگلستان .دانشگاه لیدز ۱۳۸۴

۶- آموزش معلمان و سنجش مستمر.انگلستان .دانشگاه لیدز -۱۳۸۴

۷- گزارش “فرایند آموزش معلمان برای آموزش پژوهش محور در ایران” سانتیاگو –شیلی ۱۳۸۷

   نمونه کتابهای تالیفی 

۱. -مجموعه کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی(عضو گروه مولفان)

۲. مجموعه کتابهای راهنمای معلم در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی(سرپرست وویراستار علمی گروه مولفان)

۳. -کتاب”ارزشیابی در خدمت آموزش”

۴. -محموعه کتابهای راهنمای معلم در ارزشیابی علوم تجربی

   نمونه کتاب های ترجمه شده:

–  آموزش و ارزشیابی مهارت های یادگیری

–  آشنایی با یادگیری از طریق همیاری

–  ۱۰۱فعالیت لذت بخش شیمی

–  نکات اساسی در آموزش علوم ابتدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنج × پنج =

keyboard_arrow_up